שרותי ענן הם כלי עזר עסקי חשוב ביותר כיום. מאחר שעסקים מתבססים עליהם במידה נרחבת בפעילותם השוטפת וממגוון סיבות נוספות, יש חשיבות רבה במיוחד לחוזה שהם חותמים עם ספק השרות ולפרטיו השונים. בחתימת חוזה כזה, יש לקחת בחשבון היבטי חוק ופרטיות רבים.

GNS

GNS מתמחה בנושא אספקת שירותי הענן לעסקים. כחברה וותיקה ואחראית בתחום זה, עם פעילות גלובאלית,  GNS מיומנת גם בהיבט החוזים ותקינותם, עמידה בחוקים ובתקנות המחייבות ומתן שירות שתוכלו לסמוך עליו.

באתר www.gns.co.il תוכל לקרוא עוד על החברה. פניה לספק מומחה ואיכותי מסוג זה, היא צעד ראשון בדרך לחוזה מסודר.

התמצאות בחוקים ובתקנות

הוצאת מידע מחוץ לארגון, לאחריות גורם חיצוני, הוא לא צעד מובן מאליו עבור עסקים. שינוי מסוג זה, לא עושים כלאחר יד, אלא להיפך – חשוב להתעמק באפשרות זו ביסודיות מראש, לפני מעשה. זאת, מאחר שיש לכך היבטים רבים ושונים, כפי שתראו כאן בהמשך, אשר כל אחד מהם משמעותי מאוד בפני עצמו. מדובר על חוקים ותקנות מקומיים, כמו גם בינלאומיים. הצורך להתחשב גם בחוקים ותקנות בינלאומיים, עשוי לעלות מסיבות שונות. יכול להיות למשל היבט של מיקום שרתים בחו"ל. יכול להיות גם מצב שבו עובדים מול לקוחות בחו"ל, אשר מעוניינים לעמוד בתקנות מקומיות שלהם, שמחייבות אותם לעבוד עם ספקים בצורה מסוימת. מבחינת תקנות אזוריות, בולט במיוחד GDPR (General Data Protection Regulation) של האיחוד האירופי. עסקים שיש להם לקוחות תושבי האיחוד, צריכים לקחת זאת בחשבון. ספק ענן מנוסה, יתמצא בחוקים ובתקנות הרלוונטיים והדבר יתבטא גם בנוסחי החוזים שהוא יציע. עשויות להיות גם תקנות בהקשר שירותי ענן, אשר חלות על מגזרים עסקיים ספציפיים. את זה אתם כלקוחות ספק הענן אמורים לדעת, לגבי תחום עיסוקכם המקצועי. כך גם לגבי מחויבות מיוחדת שאולי יש לכם בחוזים, שחתמתם עם לקוחותיכם.

חותמים חוזה שירות בענן: למה כדאי לבחור בחברה מומחית בתחום?

אחריות על המידע הרגיש שלכם

אופי המידע בו מדובר משמעותי מאוד. יש סוגי מידע כמו פרטי לקוחות, שהם יותר או פחות רגישים. בכל מקרה, חברה שמתמחית בשירותי ענן תדע להגן טוב יותר על פרטיות ושלמות המידע שלכם, להבטיח סודיות ולשמור על רמת אבטחה ושרידות אופטימאליים של המידע. לעתים יש התייחסות בחוקים, ספציפית למצב של העברת מידע בין ארצות. כאשר מדובר בשרות ענן, מיקום השרתים עשוי להיות שקוף ללקוח, אך במקרה כזה הוא הופך משמעותי יותר. עוד שיקול טכני בהקשר הגנה על המידע שלכם, עשוי להיות ענן פרטי (Private cloud) שמבודד יותר מסביבתו, בשונה מענן ציבורי (Public cloud). הצפנה היא אמצעי פשוט יחסית, אשר משפר הגנה על מידע. האם אתם כלקוח תעשו זאת (תעבירו מידע מוצפן מראש)? האם ספק שרות הענן יעשה זאת? האם התקשורת בהעברת המידע תוצפן? יש בהקשר זה כמה אפשרויות שונות וחשוב להסכים לגביהן באופן רשמי. בכלל, חשוב שתתמצאו באופנים השונים שבהם הספק יגן על המידע שלכם, בין אם זה גיבויים או חוות שרתים שמאובטחות בצורות שונות ומוגנות ממקרי חירום למיניהם.

מקצועיות גם בשאר היבטי החוזה

מעבר לחוקים, תקנות ואבטחה, החוזה מול ספק שירותי הענן יכלול עוד היבטים חשובים. ה-SLA (Service Level Agreement) יכלול הגדרה והתחייבות לגבי תנאי השרות בהיבטים שונים, טכניים ואחרים. למשל הסכמה לגבי אופני הטיפול במחלוקות, אופן הפסקת העבודה המשותפת או מה קורה אם הספק מזהה פריצה לשרתיו.

לסיכום

עבור שירותי ענן וגם החוזה שחשוב לחתום לגביהם, כדאי לפנות לספק איכותי ואמין.