גל הפיטורים בהייטק הגיע גם אליכם? אל תוותרו על הזכויות שלכם!

ענף ההייטק נחשב לענף המרכזי והחשוב ביותר במדינת ישראל מבחינה כלכלית, וזאת בשל היותו מנוע צמיחה אשר מעסיק עשרות אלפי עובדים. יחד עם זאת, בשנה האחרונה אנו עדים לתופעה שרק הולכת ומתגברת ובמסגרתה יותר ויותר חברות מכריזות על פיטורים של עובדים, גם בדרג הזוטר וגם בדרג הבכיר. אם גם אתם נכנסתם לסטטיסטיקה ואתם מעומדים לפיטורים, להלן כל מה שצריך לדעת אודות הזכויות המגיעות לכם.

זכויות עובדים מפוטרים בתחום ההייטק – כל מה שצריך לדעת

בשונה מכלל האוכלוסייה אשר עובדת במקומות תעסוקה פרטיים או ממשלתיים, תנאי העבודה של הייטקיסטים הם שונים באופן מהותי, בייחוד בשל התנאים המצוינים אותם מקבלים במסגרת החתימה על החוזה ואשר כוללים מגוון רחב של הטבות. צריך לזכור כי במידה ופוטרתם אין מדובר בסוף דבר, מאחר ואפשר לנצל את ההזדמנות ולחפש עבודה תוך כדי דרך יצירת קשר עם חברת השמה המתמחה בתחום ההייטק, כמו למשל דיאלוג. מגוון רחב של משרות כמו מתכנת JAVA מחכים לכם באתר, כך שניתן לנצל את הזמן שבו אתם עדיין עובדים בחברה או עתידים לעזוב בקרוב, לטובת איתור המשרה הבאה שלכם.

בכל הקשור למיצוי זכויות, עובדי ההייטק לרוב עובדים על בסיס חודשי. במידה ואתה מפוטרים, המעסיק מחויב להמשיך את עבודת העבודה בהתאם לזמן התקופה כאשר עד 6 חודשים מדובר ביום אחד בעבור כל חודש שבו עבדם,  ואם מדובר בתקופה ארוכה יותר כמו שנה למשל, מדובר בתוספת של עוד חודש עבודה בתשלום. שימו לב כי משך ההודעה המוקדמת המקסימלי של המעסיק היא כעד לחודש ימים לכל היותר. נוסף לזה, אתם זכאים לממש את כל הזכויות הסוציאליות המגיעות לכם אשר כוללות בן היתר פדיון של ימי מחלה וכן פיצוי כספי בגין הפיטורים.

פיצויים בעקבות פיטורין

על פי חוק פיצויי הפיטורין אשר אושר בשנת 1863ף כל עובד אשר מפוטר לאחר שעבד לפחות שנה זכאי לקבל פיצויים. פיצוי כספי בגין עיטורים יכול להגיע גם לאלפי שקלים אולם הוא מחושב בהתאם לגובה המשכורת החודשית האחרונה של העובד כפול מספר שנות העבודה שלכם, כאשר בכל הקשור לתוספת שכר הם לא מהוות חלק מהשכר הרגיל ולכן העניין נלקחות בחשבון לצורך חישוב של פיצויים. מאחר ועובדי הייטק זכאיים לקבל משכורת 13 לצד בונוסים ומענקים, ועל כן צריך לבחון היטב את הסכם העבודה שלכם, כאשר המעסיק נדרש לממש את תשלום הפיצוי עד ליום ה-15 בתום סיום יחסי העובד ומעביד. במידה ולא קיבלתם את המענה מצד המעסיק, אפשר ואף רצוי לאתר עורך דין אשר מתמחה בתחום, וזאת מתוך מטרה להוביל ליצירה של מענה אשר מאפשר לכם לממש את זכותכם המלאה, בהתאם ללשון החוק.

התייעצות עם עורך דין למיצוי זכויות

גל הפיטורים בחברות ההייטק משפיע על אלפי עובדים אשר מועסקים כאן בישראל בתחום ההייטק, כאשר על פי ההערכות חברות נוספות עתידות להמשיך במדיניות של פיטורין, בין אם מדובר בחברות גדולות ומוכרות ובין אם מדובר בסטרטאפים. מאחר ומדובר בתופעה ולא מגמה חולפת, רצוי להתייעץ עם עורך דין אשר מתמחה בתחום של דיני עבודה בתחום ההייטק.

לסיכום

חוששים להיות מפוטרים או פוטרתם? יש לכם שלל זכויות, החל מפיצוי כספי ועד לקבלת גמלה מטעם ביטוח לאומי, בגובה של כ-65% מהמשכורת. מאחר ומדובר בתחום מבוקש, אפשר ואף רצוי לנצל את ההזדמנות ולחפש עבודה תוך כדי, מתוך מטרה להמשיך ברצף תעסוקתי.

שאלות בנושא גל הפיטורים בהייטק הגיע גם אליכם? אל תוותרו על הזכויות שלכם!

למידע נוסף על גל הפיטורים בהייטק הגיע גם אליכם? אל תוותרו על הזכויות שלכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם